Alla inlägg under mars 2009

Av sannitrallarn - 27 mars 2009 11:13

Nyss vaknat.. sitter och äter GRÖT och inte nån fjantgröt utan en riktig hemmagjord havregrynsgröt med lingonsylt! säger som mormor sa: ät grötn, så tål du stötn! haha :) hon skulle ha fyllt år i onsdags egentligen, så jag och mamma åkte till graven i tisdags och tände ljus.

Har inte skrivit på länge, jag vet! men det beror helt enkelt på att jag inte haft tid den här veckan och i söndags va jag alldeles för bakis för att pallra mig upp ur sängen, starta datorn och använda huvudet. Hade ont i nacken i tre dagar bara för att jag somnade sittandes  i lördagsnatt, så jag var helt slut och nacken var helt knäckt i söndags, haha! men det var verkligen en rolig kväll så det varne värt :)

Idag är jag ledig från skolan vilken känns helt jävla UNDERBART.. har varit så otroligt trött hela veckan men nu är den över och helgen är här! ikväll blir det nog bara lugnt, tänkte springa en sväng strax och sedan ska jag åka ner till solariet och bli en brownie. höhö!

PUSSPUSS!

Av sannitrallarn - 19 mars 2009 17:37

Usch, vilken lång dag detta har varit, började halv 9 och slutade 20 i 4.. en riktigt kämpig torsdag tycker jag. Men det har ändå gått ganska bra hela dagen, är jäkligt trött nu bara. Och man blir ju inte piggare av att veta att jag måste plugga natur och engelska senare heller. Förstår mig inte riktigt på dom äldre som säger "det var bättre när man gick i skolan" och "du ska vara glad att du slipper jobba". Jag menar på ett jobb så är man klar när dagen är slut, de flesta behöver ju inte ta med sig jobbet hem på eftermiddagen.. Jag känner mig sällan ledig när jag kommer hem efter en skoldag. Det är alltid nån läxa eller nått prov att plugga till vilket är väldigt uttröttande. Jag skulle bara vilja komma hem efter skolan någon dag och kunna slänga mig i sängen utan att få ångest över läxor och prov. Tur att solen har börjat kika fram på kramfors nu iaf, men det var i grevens tid det må jag säga. Det kändes som att precis när man var mest less och på väg att gå under och drunkna i sveriges tråkiga  och dimmiga klimat så kommer solen på besök och påminner om sommaren. :)

Fick reda på att Barret va gravid idag också, så nån dag framöver så blir det små kissar som kommer springa runt här hemma, mysigt! :D


Imorgon är det fredag och då har jag en låååång sovmorgon till kvart över 12, SÅ JÄVLA UNDERBART! :) Men nu ska jag köra mamma till jobbet en svängom.

Ha det! PUSSS!

Av sannitrallarn - 18 mars 2009 20:06

Hörde nått jävligt knäppt/halvkul på radion idag.. en kille som verkligen brann för datorer hade råkat ut för en olycka och förlorat ett finger och ist för att operera dit en protes så hade han opererat dit ett USB-minne!! haha, lite udda men ändå rätt kul.. undra hur mkt minne det var på USB:t?! Och hur det såg ut? Jag menar om han ska gå och dras med dedär minnet på fingret så vill man väl att det va snyggt designat och bra minne på det.

Jaja, idag är jag på bättre humör än igår trots att jag var totalt död imorse när väckarn plingade. Det gick suveränt bra att springa idag också, jag orkade faktiskt med att springa 500 meter extra. Tog fram cykeln idag med och skulle ha cyklat en runda men det var verkligen glashalt på gålåvägen nu på eftermiddagen så jag fick lov att lämna cykeln nere vid vägen och löpa ist. Sprang som bambi på hal is typ hela vägen men jag klarade mig hem helt oskadd. Kalle tittade lite konstigt på mig när jag drog iväg på en cykel med opumpade däck nerför den halkiga backen. Haha, det känns som om jag försöker stressa på våren en aning när jag tar fram cykeln när det är blixthalka och då det fortfarande är en halvmeter snö på vissa ställen. Men våren kan dock ta och öka några knop så det går fort till sommarn och det så jävla efterlängtade lovet!! Sry alla snögubbar där ute, men jag tycker faktiskt att vintern kan ta sig i röven just nu.

Vi hörs! PUSSS! :) 

Av sannitrallarn - 17 mars 2009 16:02

Även fast solen skiner idag så känner jag mig inte alls lika peppad och glad som igår.. hoppas verkligen bara att jag har vaknat på fel sida idag och att det inte håller i sig. Igår så blev jag bara glad när jag såg att solen bländade dataskärmen men idag drar jag bara för gardinerna. Så imorse jag tog en sovmorgon innan kom mamma in och skällde på mig eftersom jag inte hade kollat upp busstiderna igår. Hon är sjukt jobbig att ha att göra med nu när hon har ont i ryggen, hon går bara omkring och klagar och om man pratar med henne så muttrar hon bara nått litet till svar. Förstår henne samtidigt eftersom hon inte kan göra annat än att varva mellan att vara sängliggandes eller runtgående men jag blir bara så less när jag kommer hem ibland och är på bra humör och så möts man av den där. Måste verkligen tänka  på att inte influeras för mkt av människors humör i min omgivning.

Det gick inte alls lika bra att springa idag heller, hade motvind hela vägen och hörlurarna ploppade ur öronen exakt hela tiden. Sjukt irriterande! Vattenpölarna hade iaf försvunnit idag och nu är det nästan helt bar asfalt men jag inbillade mig att det gick trögare att springa ändå. Det var som om ena hjärnhalvan ropade till mig: Ge upp! Ge upp! Ge upp! och den andra halvan: Spring! Spring! Spring! liiite jobbigt.. Jaa, tillochmed saftflaskan jävlades med mig idag, locket hade liksom etsat fast sig i flaskan och jag fick inte av den! ;s Och det var ju också typiskt att idag när jag kommer hem och är på ett ganska surt humör så har mamma fått nya värktabletter och skiner som en sol när jag kommer hem.. visst den är bara småsaker men som man brukar säga många små bäckar med skit blir en stor jävla illaluktande skit-å! KOMIGEN OCH GE MIG LITE MEDVIND FÖR FAN!!!

Av sannitrallarn - 16 mars 2009 18:24

Nu ska jag göra ett nytt försök i blogglivet! Det har ju inte gått så bra tidigare.. men nu glömmer vi det och börjar på ny kula.

Namnet valde jag i brist på nått, jag menar hubbabubba är gott (höhö) och lätt att komma ihåg och hur tråkigt är det inte med sanna.sjodin.bloggagratis.se? Nä, har redan ett sådant namn på bdb och det får räcka tyck jag. Det var drygt att välja färger och sånt till bloggen eftersom det fanns 30 grejer att färglägga.. länkar, text, yttrebakgrund, inre bakgrund och allt va det hette men jag valde tillslut rosa/svart.. passa ju perfekt till namnet. Det tog ändå en jävla tid att göra klart allt pyssel, men det gör ju allt när det gäller mig. Och vad är grejen med kategori förresten? Det finns ju bara en att välja och det är "allmänt". haha, lite puckat. :)

Idag har jag iaf haft en jävligt bra dag tycker jag.. visst är det måndag men den har iaf varit bra. Fick sluta tidigare plus att vi fick matteprovet uppskjutet tills nästa vecka, wohoo :D Nu på eftermiddagen har jag varit ute och sprungit vilket var skönt om man bortser från att jag fick kryssa hela tiden pga stora vattenpölar men men, då blev det ju mer sport. Nu ska jag dra iväg till tvn och kolla på Vem vet mest. 

PUSS

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Life isn't about holding the good cards, it's about playing the ones you have as good as you possibly can.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

GÄSTBOK

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

sannitrall säger:

man kan aldrig vara nere med en ballong :)

Ovido - Quiz & Flashcards